سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
آن که نهان خود را اصلاح نماید خدا آشکار او را نیکو فرماید ، و آن که به کار دینش پردازد خدا کار دنیاى او را درست سازد ، و آن که میان خود و خدا را به صلاح آرد ، خدا میان او و مردمان را نیکو دارد . [نهج البلاغه]
 
امروز: جمعه 103 فروردین 10

پنج شگفتی‌ دنیای فناوری و اینترنت در سال 2011



هر سال، سرویس‌های اینترنتی جدیدی به کاربران معرفی می‌شوند و سرویس‌های اینترنتی قبلی هم پیشرفت‌هایی می‌کنند، این تغییرات تجربه کاربری و چشم‌انداز وب را به تدریج تغییر می‌دهند.

بعضی از محصولات تازه، واقعا انقلابی هستند، طوری که ما وقتی به عقب نگاه می‌کنیم، اصلا تصورش را هم نمی‌توانیم بکنیم که روزهایی هم بودند که بی آی‌فون، فیس‌بوک یا فلیپ‌بورد هم سر می‌کردیم.

سال 2011، ما شاهد عرضه تعداد زیادی محصول تازه بودیم، از میان آنها در این پست پنج محصول برتر را انتخاب کرده‌ایم تا با هم مرور کنیم. شاید هنوز برای ارزیابی درجه تأثیرگذاری این محصولات زود باشد، اما شما فکر می‌کنید که کدام یک از آنها واقعا متحول‌کننده بوده‌اند؟

1- گوگل در سودای هماوردی با فیس‌بوک و اجتماعی شدن، گوگل پلاس را معرفی کرد: با وجود شایعات جسته و گریخته‌ در مورد اینکه گوگل در صدد عرضه یک شبکه اجتماعی است، تا ژانویه سال 2011، هیچ کسی فکر نمی‌کرد که گوگل فکرهایی در این زمینه در سر داشته باشد.

تجارب قبلی گوگل اصلا موفقیت‌آمیز نبودند. فاجعه‌های ارکات، Buzz و Wave تأکید می‌کردند که گوگل اصلا استعدادی در این زمینه ندارد.

اما در انتهای ماه ژوئن، گوگل به صورت رسمی گوگل پلاس را معرفی کرد و همه را متعجب کرد. در ابتدا گوگل پلاس بازخورد مثبتی از کاربران و متقدان دریافت کرد، پیش از هر چیز حلقه‌های پلاس بود که همه را شیفته پلاس کرده بود. انیمیشن‌ها و لطایفی که در فضای اینترنت در مورد برتری پلاس بر فیس‌بوک گفته می‌شد، نشاندهنده همین مسئله بودند.





گوگل، پلاس را با همه محصولاتش ادغام کرد و در طی چند ماه، 40 میلیون کاربر پیدا کرد.

گمان نمی‌رود که گوگل پلاس تهدیدی برای حکرمانی فیس‌بوک باشد، اما به هر حال این محصول، یک تجربه موفق در بازار شبکه‌های اجتماعی است.

2- مایکروسافت تجربه «لمسی» را با ویندوز 8 به دسکتاپ‌ها آورد: ویندوز 8، واقعا مردم را شگفت‌زده کرد. با این نسخه ویندوز، واقعا فناوری لمسی با رابط کاربری ویندوز، ادغام می‌شود. مایکروسافت در ماه ژوئن خبر از تولید این ویندوز داد.

چیز جالب در مورد ویندوز 8 این است که می‌تواند در طیف گسترده‌ای از ابزارهای رایانشی از پی‌سی و لپ‌تاپ گرفته تا تبلت مورد استفاده قرار بگیرد: یک سیستم عامل برای همه دستگاه‌ها! چنین چیزی برخلاف فلسفه اپل است که سیستم‌عامل‌های دسکتاپ/لپ‌تاپ را از تبلت/موبایل جدا نگه می‌دارد.



آیا ایده‌پردازی و ابتکار شرکت پیر مایکروسافت می‌تواند بار دیگر، این شرکت را جلو بیندازد؟

3- فیس‌بوک با تایم‌لاین، در پی زیبایی و کمال: در ماه سپتامبر، فیس‌بوک خبر از یک طراحی تازه و اساسی در صفحه پروفایل کاربران داد.

تایم‌لاین فیس‌بوک که پیش از این در یک پزشک، به صورت مفصل در مورد آن نوشته‌ایم، پروفایل شما را به صورت زیبایی به یک تقویم و دفترچه خاطرات آنلاین درمی‌آورد، طوری که شما و دوستانتان می توانید به سرعت ببینید که در ماه‌ها و سال‌های پیش، چه حال و هوایی داشتید و چه چیزهایی در فیس‌بوک می‌نوشتید.



اما با وجود این کارکرد و زیبایی طراحی جدید فیس‌بوک، هنوز تعداد کمی از کاربران از آن استفاده می‌کنند.

4- آمازون با کیندل فایر، تبلت‌ساز شد: آمازون همیشه همراه با سه شرکت گوگل، اپل و فیس‌بوک، جزو 4 شرکت برتر اینترنتی بوده است. موفقیت آمازون تا حدی زیادی به خاطر توانایی‌اش در عرضه محصولات تازه بوده است.

کمتر کسی است که کتابخوان الکترونیک آمازون یعنی کیندل را نشناسد که انقلابی در مطالعه به وجود آورده است، اما امسال این شرکت در بازار داغ و بی‌رحم تبلت‌ها، تبلت جدید معرفی کرد: کیندل فایر.



در اواخر سپتامبر کیندل فایر معرفی شد، در روز معرفی فایر در «یک پزشک»، به صورت مفصل در مورد این تبلت تازه برایتان نوشتم.

بله! کیندل فایر، از لحاظ سخت‌افزاری در حد و اندازه آی‌پد نیست، اما قیمت ارزان و نوع کاربری که این تبلت جوابگوی آن خواهد بود، باعث شده برخلاف انتظار برخی، این محصول کاملا موفق باشد.

5- آلبوم تازه بیورک، شاهدی بر ادعای همه‌گیر شدن اپلیکیشن‌ها و گوشی‌های هوشمند: دیگر زمانی که فقط گیک‌ها در پی گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌ها بودند، سپری شده و دیری است که این فناوری در همه لایه‌های جامعه نفوذ کرده و به یک چیز روتین تبدیل شده است.

در ماه آگوست، خواننده مشهور ایسلندی-بیورک- آلبوم تازه‌اش را منتشر کرد، اما شیوه عرضه این آلبوم بسیار متفاوت و ابتکاری بود. بیورک این آلبوم را به سورت یک اپلیکیشن برای آی‌فون و آی‌پد درآورده بود. نام این اپلیکیشن و آلبوم تعاملی Biophilia است، ترانه اول یعنی Cosmogony رایگان است، اما برای شنیدن قطعات بعدی آلبوم باید پول پرداخت کنید.


 نوشته شده توسط محمد قاری در شنبه 90/9/26 و ساعت 6:16 عصر | نظرات دیگران()

با چه چیزی و چطور باید هدفون و هندزفری را تمیز کرد؟

 




این روزها استفاده از هدفون و هدست بسیار بسیار رایج شده است. مخصوصا در میان جوانان که بدون اینکه دیگر لازم باشد نگاه‌های متعجب دیگران را تحمل کنند از این وسیله بسیار کاربردی استفاده کنند.

هر روز عده زیادی را می‌بینیم که مثلا سعی می‌کنند راه‌های طولانی رسیدن به محل کار را با شنیدن کتاب‌های صوتی از بطالت نجات بدهند. یا با شنیدن یک موسیقی لایت از طریق هدفون بر روی کارهایشان تمرکز کنند. اگر یادتان باشد موسیقی پاسخی است برای « چی کار کنم که حواسم از کار پرت نشود؟»

اما از میان همین عده بسیار زیاد، کم هستند کسانی که راه و رسم تمیز نگاه داشتن هدفونشان را هم بدانند. مسئله مهمی که همیشه در موردش غفلت کرده‌ایم. اما چرا این مسئله مهم است؟

اولین دلیل بافت حساس درون گوش است. حالا هر چیزی که ما نمی‌بینیم دلیل بر این نیست که مشکل پیدا نمی‌کند! مشکلات شنوایی بسیاری از جمله عفونت‌های شایعی وجود دارند که با استفاده از هدفون آلوده خیلی امکانش بیشتر می‌شود.

اگر هم فرض کنیم که شما مثل مسواک، از یک هدفون شخصی استفاده می‌کنید که مختص خودتان است با این حال همیشه که نمی‌توانید سلامت آن را تضمین کنید. یک بار بگذارید توی جیب‌تان با انواع و اقسام موجودات فضایی آشنا می‌شود.

یک مورد دیگر هم زیبایی است. کلی هزینه می‌کنید یک هدفون خوشگل می‌خرید ولی بعد از یک مدت اصلا قابل نگاه کردن نیست بس که چرک و از شدت چربی بدرنگ شده است! دلیل بعدی هم کیفیت صداست. بهترین هدفون‌ها هم اگر تمیز نباشد تحت تاثیر کثیفی‌ها نمی‌توانند کیفیت صدای ایده‌آلی را به گوش شما برسانند.

اما معمولا ما بلد نیستیم از این هدفون‌ها درست مراقبت کنیم. به همین خاطر هم پایونییر یک هدفون قابل شستشو ساخته است که می‌توانید حتی آن را در ماشین لباسشویی بیاندازید! اما شخصا اگر من باشم ترجیح میدهم یاد بگیرم چطور هدفونم را تمیز کنم تا این که 60 دلار برای این هدفون بپردازم :)


این کار عموما خیلی ساده است. در اولین مرحله باید هدفون را از ابزاری که داریم ( مثلا Ipod یا هر نوع mp3 پلیری ) جدا کنیم.

- شستن هدفون زیر شیر آب بهترین روش است. فرو کردنش توی محلولهای شوینده هم همینطور. آنها را تمیز تمیز می‌کند. ولی بعدش دیگر آن هدفون برای شما هدفون نخواهد شد.

- بعضی هدفون‌ها مثل بعضی محصولات اپل تکه تکه می‌شوند و می‌شود قطعات آنها را از هم جدا کرد و بعد دوباره سر هم کرد. مثلا بعضی قسمتهای سیلیکونی. آنها را اول کار جدا کنید و جدا جدا با روشی که در ادامه می‌گوییم تمیز کنید.

- برای شست شو به یک ماده شوینده نیاز داریم. آب گرم ( و نه داغ ) می‌تواند در کنار یک ماده شوینده نه چندان سنگین به کار ما بیاید. مثلا می‌توانید مایع دستشویی را رقیق کنید با آب گرم و استفاده کنید.

- برای تمیز کردن هدفون به یک پارچه نرم هم احتیاج داریم. پارچه نرمتان را پرت نکنید داخل ظرف محلول. یک گوشه از آن را کمی با شوینده مرطوب کنید و خیلی نرم بکشید روی هدفون. پارچه شما نباید موقع تمیز کردن پرز بدهد.

- بعضی قسمتهای فلزی هستند که کمی تمیز کردنشان مشکل است. برای تمیز کردن آنها از یک مسواک نرم استفاده کنید. مسواک‌های زیر می‌توانند روی آنها خش بیاندازند. تمیز کردن با مسواک می‌تواند گرد و غبار روی آنها را هم تمیز کنید.

- از پنبه آغشته به الکل طوری که اصلا حالت خیسی نداشته باشد، می‌توانید برای جاهایی که خیلی ظریف و حساس هستند استفاده کنند. اصلا آنها را خیس نکنید چون اگر آب به داخلش نفوذ کند دچار دردسر می‌شوید. شاید مجبور شوید از روشهای خشک کردن موبایل خیس شده استفاده کنید!


- iPod Earbud شما که کابل سفیدی دارد بعد از مدتی ممکن است رنگش زرد بشود. عذر می‌خواهم ولی به این حالت می‌گویند چرک مرده! معمولا اگر لیوان چای را هم سریع نشورید این رنگی می‌شود. برای دچار نشدن به این حالت مرتبا آن را با الکل و پنبه ضدعفونی و تمیز کنید.

سعی کردم به صورت خلاصه و بدون حاشیه تمام راه‌های تمیز کردن هدفون / ایرفون را بررسی کنم. با این حال ممکن است شما تجربه دیگری داشته باشید. لطفا با ما بیان کنید. همه ما نیاز داریم که بتوانیم در کنار استفاده از هدفون از دست عفونت های گوش مان هم جلوگیری کنیم.


 نوشته شده توسط محمد قاری در چهارشنبه 90/9/23 و ساعت 9:0 صبح | نظرات دیگران()

بالا بردن عمر لپ تاپ با چند نکته ساده




زمانی لپ تاپ یک وسیله تجملاتی برای مهندسین عالی رتبه محسوب می‌شد. اما این روزها بسیاری از دانشجویان مخصوصا دانشجویان رشته‌های مهندسی یک کامپیوتر قابل حمل به همراه دارند. اگر به دانش‌آموزان فامیل و آشنا حتی اگر نگاهی بیاندازیم هم تعداد بسیاری زیادی از آنها را می‌بینیم که سرشان گرم لپ‌ تاپ است و دیگر علاقه گذشته را به کامپیوترهای رومیزی سری PC نشان نمی‌دهند. 


اما مشکل از آنجایی شروع می‌شود که اکثرا نمی‌دانیم چطور از این همراه نسبتا گرانقیمت مواظبت کنیم در حالی که لپ تاپ به خاطر ظریف بودن و حمل شوندگی بسیار زیاد به نسبت PC بسیار بیشتر در معرض آسیب است.

برای همین امروز موضوع صحبت‌مان درباره راه‌هایی برای بالا عمر لپ تاپ است. در اولین قدم باید اشکالات کار را بفهمیم و سپس آنها را رفع کنیم :

تنظیمات کارخانه:
عموما در اسمارت فون‌ها، تنظیمات کارخانه‌ای ( مانند روشنایی صفحه نمایش ) بیشتر از آن چیزی است که هر کاربر نرمالی به آن نیاز دارد. معمولا این جوری لپتاپ در نگاه اول زیباتر به نظر می‌رسد! با تنظیم کردن مجدد این میزان روشنایی هم به خودتان رحم می‌کنید و هم به باتری لپتاپ‌تان و هم به خود لپتاپ !
این که می‌گویند که کارخانه بهتر می‌داند چطوری باید تنظیم کند را بریزید دور! برای اکثر مردمی که تا توی رختخواب هم با کامپیوتر کار می‌کنند این مسئله بسیار مهم است. خیلی بد است که تا آخرین لحظه قبل از به خواب رفتن یک نورافکن توی چشم شما باشد!

شارژ کردن زیاد باتری:
باتری‌های لپ‌تاپ عمدتا بر این اساس ساخته می‌شوند که جدا از برق باشند. افراد زیادی را می‌بینیم که از لپ تاپشان به عنوان دستگاه اصلی در دفتر یا خانه استفاده میکنند و عموما در تمام مدتی که دارند با دستگاه کار میکنند سیم برق به این دستگاه وصل است.
بهتر است در مدت استفاده این سیم به دستگاه وصل نباشد و باطری به طور نرمال بر اثر استفاده خالی شود و دوباره دستگاه را به پریز بزنید و شارژ کنید. این کار از پیری زودرس باتری جلوگیری می‌کند.

حرارت بالا:
دو راه برای گرم کردن لپ تاپ وجود دارد. استفاده سنگین و طولانی مدت در شارژ گذاشتن. این کار به راحتی می‌تواند عمر دستگاه شما را کم کند. کلا هر نوع وسیله الکتریکی با گرمای زیاد مشکل خواهد داشت.
اینکه مطمئن بشید که کامپیوترتان میتواند به آسانی نفس بکشد هم مسئله ی مهمی است. برای مثال در جایی که اصلا هوا گردش ندارد یا روی تخت قرار ندهید لپ تاپ را چون باز هم گرمای بالای لپ تاپ را شاهد خواهید بود.
جدیدا هم که مشخص است مخصوصا آقایان نباید لپ‌تاپ را روی پا بگذارند. برای این جور مواقع بهتر است یک چیزی مانند بالش مناسب میان لپ تاپ و پای شما باشد.
یک سایت هست به آدرس coolpad.ir که کول پدهای خیلی خوبی دارد و در ایران تهیه انواع کول‌پدها را مهیا کرده است.


هارد اکسترنال:
نرم افزارهایی که بیشتر از آنها استفاده می‌کنید در واقع همان نرم افزارهایی هستند که بیشترین حجم رم‌تان را اشغال میکنند. درست است که می‌توانید از فلش مموری برای کمک به رم لپ تاپ استفاده کنید اما در کل کار زیادی برای این بخش نمی‌شود کرد.

می‌ماند قسمت مربوط به هارد کامپیوتر که یک قطعه داخلی پراستفاده است اما لزومی هم ندارد همیشه پر از اطلاعات باشد! بهتر است قسمتی از اطلاعات را روی یک هارد اکسترنال ذخیره کنید. این جوری علاوه بر این که لازم نیست یک لپ تاپ معمولی را به خاطر هارد بالایش به قیمت بالایی بخرید یک جور پشتیبان همیشگی هم دارید.
بعد از سیلی که در بعضی از کشورهای آسیایی آمد قیمت هارد به شدت بالا رفت. اما الان وضع کمی بهتر شده است. در ثانی باز هم یک هارد اکسترنال علاوه بر این که قابلیت حمل و نقل بالایی دارد از قیمت پایینتری به نسبت هارد لپتاپ برخوردار است.
یادتان باشد پیشتیبان گیری مهم‌ترین اصلی است که حرفه‌ای‌ها رعایت می‌کنند. این جوری به لپ تاپتان هم کمتر فشار می‌آید. حتی اگر به من باشد می‌گویم درایو CD یا DVD اکسترنال هم استفاده کنید :)

ماوس:
بیشترین سخت‌افزاری که در کنار لپ تاپ خریده می‌شود ماوس است. بعد از یک مدت ممکن است به trackpad خود لپتاپ برای شما عادی بشود و بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید. در این صورت خرید یک ماوس خیلی بی‌معنی به نظر می‌رسد.
اما به نظر من بردن تجربه استفاده از ماوس از PC به لپ تاپ ارزش کمی دست به جیب شدن را دارد. فقط خواهشا از این ماوس‌های ارزانقیمتی که بعضا اشانتیون هم می‌دهند استفاده نکنید! ماوسهای خوبی با قیمتی زیر 50 یا حتی 25 هزار تومان در بازار هست که علاوه بر کیفیت بسیار بالا برای استفاده سریع و دقیق ( مثلا در بازی‌ها و کارهای گرافیکی ) به سلامتی دست به خصوص مچ دست شما توجه بسیاری دارند.
استفاده از پد لپ تاپ به مرور زمان علاوه بر کثیفی و چرب شدن که از زیبایی لپ تاپ شما کم می‌کند باعث آسیب به سلامت شما و لپ تاپ هم می‌شود. استفاده از آن‌ را مواقعی موکول کنید که واقعا ماوس در دسترس نباشد.

پوشش لپتاپ
لپ تاپ قابلیت حمل زیادی دارد. برای همین ممکن است هر جایی از آن استفاده کنیم و بعد از استفاده هم در هر جایی که دستمان رسید آن را قرار بدهیم.
اما توصیه می‌کنم حتما از پوششی مثل کیف برای لپ تاپ استفاده کنید. مخصوصا وقتهایی که با آن کار نمی‌کنید آن را درون کیف بگذارید. خراشها و خط و خش‌هایی که معمولا بدجور هم توی ذوق می‌زنند همیشه در انتظار تنبلی شما هستند!


نکته دیگری هم هست این است که نیاز نیست 50 مدل کیف لپتاپ با قیمتی بسیار زیاد بخرید! یک کیف معمولی این روزها با قیمتی حدود 50 هزار تومان و کیفیت خیلی خوب قابل تهیه است. اگر استفاده خاصی ندارید یا لوازم خاصی را مجبور نیستید در کنار لپ تاپ داشته باشید، خرید کیفهای مارکدار با قیمت خیلی بالا کار عاقلانه‌ای محسوب نمی‌شود.

تمیز کردن
علاوه بر اینکه لپ تاپ را باید در جایی نگاه دارید که هوا جریان دارد و دمای مناسبی هم دارد، باید در جایی دور از گرد و غبار آن را نگه دارید. گرد و غبار به سرعت می‌تواند جلوی تهویه مناسب را بگیرد و صدماتی جدی به دستگاه وارد کند.
در ثانی برای تمیز کردن همیشه به دنبال راه‌های مناسب باشید. گاهی بد نیست چند هزار تومان هزینه کنید و دستمال ویژه لپ تاپ خودتان را تهیه کنید. تمیز کردن با هر چی که به دست شما رسید خودش عاملی است که می‌تواند خط روی قسمتهای براق لپ تاپ شما بیاندازد.
مخصوصا در موقع تمیز کردن صفحه نمایش دقت کنید. معمولا می‌گویند در صورت نبودن پارچه و اسپری مخصوص از پارچه نخی نم‌دار و نرم استفاده کنید. در هر حال از هر نوع فشار به شدت خودداری کنید چون سطح مانیتور در لپ‌تاپ‌ها به شدت ظریف است و ممکن است باعث آسیب بشود و کلی خرج روی دست شما بگذارد!

و نکته بعدی … من نکته دیگری به ذهنم نمی‌رسد. مسلما تجربیات شما به شدت می‌تواند به ما کمک کند. شما تجربیات خود را با ما در میان بگذارید :)


 نوشته شده توسط محمد قاری در دوشنبه 90/9/21 و ساعت 10:54 صبح | نظرات دیگران()
درباره خودم
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 18
مجموع بازدیدها: 238244
فهرست موضوعی یادداشت ها
علوم کامپیوتر[43] . دانلود[14] . کتاب[13] . PDF[10] . علوم کامپیوتر[7] . آموزش[4] . اینترنت[3] . سرعت[3] . راهنمای[3] . سیستم عامل[2] . سرفصل کنکور کارشناسی ارشد مجموعه مهندسی کامپیوتر[2] . در[2] . هسته[2] . و[2] . برنامه نویسی[2] . ترفندهای[2] . افزایش[2] . کار[2] . کاربردی . کتاب PDF . کتاب جامع مدار منطقی . کلاس . کنکور کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی 88 . کوچکترین فلش مموری جهان . الگوریتم و سورس کد مسئله هشت وزیر ( ? وزیر ) . امنیت . امنیت در شبکه های کامپیوتری . انتی ویروس یو س پی USB Threat Defender . اندروید . انواع دستور Ping . PDF دیتا . ProgDVB . XP . آزمون . آشنایی . آشنایی با روش های ذخیره سازی و رمزگذاری بر روی cd . ( روبات مسیریاب ) . ? سیم کارت در یک گوشی با OTECH F1 . 1 روز . 1100 لغت پرکاربرد در اخبار انگلیسی . 1389 . 4 نکته برای خرید نمایشگرهای جدید ال‌سی‌دی با توجه به بودجه‌ شما . 89 . ActiveX . Dialup . DNS . FileSee یک نرم افزار جهت پخش فایل . آموزش Delphi 7 . آموزش تایپ فارسی . آموزش تصویری ورد 2007 . آموزش جامع نرم افزار Flash CS4 Professional . آموزش زبان برنامه نویسی پایتون python . آموزش زبان سی شارپ . آموزش سریع SQL . آموزش فارکس . آموزش نرم افزار مالتی مدیا بیلدر . آیا تکنولوژی موجب تنهایی ما شده است؟ . آیفون . ارسال . از . از طریق . اس ام اس . اسکریپت . اطلاعیه پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد بدون شرکت در آزمون ور . تقویم . جاوا . جزوات . جزوات پارسه کاردانی به کارشناسی کامپیوتر ویژه آزاد . جزوات طلایی کاردانی به کارشناسی . جزوه ریاضیات مهندسی . ‎چرا دستگاهای بیسیم اطرافمان از باند ?/? گیگاهرتز استفاده می کنن . چگونه . چگونه منوی راست کلیک ویندوز را ویرایش کنیم؟ . چگونه یک صفحه اختصاصی در گوگل پلاس بسازیم؟ . چهارم . چیز در . حساب . خطاهای . دانشگاه جامع علمی کاربردی هم تفکیک جنسیتی شد . برنامه نویسی شبکه و اینترنت با VB . بهینه . بیس . پد . پروژه نرم افزار چت بین کامپیوتر و سرور با ویژوال بیسیک . پنج شگفتی‌ دنیای فناوری و اینترنت در سال 2011 . پیدا کردن لیست دستگاه‌هایی USB استفاده شده . تاریخچه گرامافون و صفحه موسیقی در ایران . تبلیغات کارآمد وب سایت . با . با چه چیزی و چطور باید هدفون و هندزفری را تمیز کرد؟ . با علم . با لینوکس آشنا شویم . باگ اسکنر ها . بالا بردن عمر لپ تاپ با چند نکته ساده . باید و نباید . بخش . بررسی باب کت، یک معماری جدید از AMD . و افزایش . و راه اندازی . وایرلس . وب . ویژوال بیسیک . ویژوال بیسیک 6 . ویندوز . ویندوز 7 . هفتگانه ICDL . همه . علوم کامپیونر . در ان . درامد . سرویس . فلشدرایو جدید Silicon Power، تغییر رنگ با افزایش دما! . فناوریهایی که هنوز نیامده اند! . فیبر . کاردانی به کارشناسی . کارشناسی ارشد . کسب . گرافیک . ماشین . مخفی بودن فایلها و دایرکتوری ها . مرجع . مرجع آموزش HTML و XHTML . مرجع فارسی CSS . معرفی منابع کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد سال 88 . مفاهیم پایه و معرفی ابزار کرک . ملی کردن صنعت اینترنت؟ . مهارت . مهندسی معکوس خارق العاده ای . مودم . مورد . میکند . مکاترونیک . ناگفته های پیشرفته ویندوز XP . نحوه عملکرد چاپگرهای لیزری . نرم افزار . نصب . نوری . شبکه . شروع ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد از 17 آبان ماه . شماره هفتم مجله بازی های کامپیوتری - میگ میگ . صد . صفحه گسترده . طراحی . طرای . راهنمای ادامه تحصیل در خارج از کشور . راهنمای سریع دستورات برای شروع کار با اوبونتو . رایگان . رباتیک . روباتیک . زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی ناپیوسته سال 89 دانشگاه آزاد اسل . زمان ثبت نام آزمون کاردانی به کارشناسی . زمان و مهلت ثبت نام داوطلبان کارشناسی ارشد با آزمون و بدون آزمون . سازی . سال . سالنامه . دانلود پروژه شبیه سازی شبکه های کامپیوتری . دانلود پروژه طراحی یک وب سایت آموزشی . دانلود پروژه و پایان نامه رشته کامپیوتر – هوش مصنوعی . دانلود تحقیق و مقاله پیرامون الگوریتمهای مسیریابی . دانلود تحقیق و مقاله پیرامون ترانزیستور . دانلود تحقیق و مقاله پیرامون صنعت نرم افزار در ایران . دانلود تحقیق و مقاله پیرامون فناوری GPS جی پی اس . دانلود جزوه آموزشی حسابان . دانلود جزوه اصول طراحی کامپایلر . دانلود جزوه درس برنامه نویسی مبتنی بر وب . دانلود جزوه درسی الکترونیک ? . دانلود جزوه درسی مهندسی نرم افزار . دانلود جزوه زبان ماشین و برنامه سازی سیستم . دانلود جزوه هوش مصنوعی . دانلود مقاله آشنایی با فناوری DVD . دانلود کتاب PDF ویروسهای کامپیوتری و راههای از بین بردن آنها . دانلود کتابهای درسی هوش مصنوعی و مدار منطقی .
جستجو در صفحه

لینک دوستان
شکوفه های زندگی
فرزانگان امیدوار
جاده های مه آلود
سایت مهندسین پلیمر
Polymer Engineers of Iranian Universities

ل ن گ هــــــــک ف ش !
بچه مرشد!
سکوت ابدی
MNK Blog
PARANDEYE 3 PA
پژواک
****شهرستان بجنورد****
+O
سفیر دوستی
اطلاعات عمومی
تعمیرات تخصصی انواع پرینتر لیزری اچ پی HP رنگی و تک رنگ و اسکنر
►▌ رنگارنگ ▌ ◄
.: شهر عشق :.
پیامنمای جامع
بوی سیب
سایت روستای چشام (Chesham.ir)
انسان جاری
نور
ترانه ی زندگیم (Loyal)
محمد قدرتی
حکیم دزفولی
مهاجر
مردود
جام جهان نما
گروه اینترنتی جرقه داتکو
زمزمه ی کوچه باغ شاه تور
آقا رضا
مشق عشق ناز
سکوت پرسروصدا
نبض شاه تور
تنهاترین
صل الله علی الباکین علی الحسین
غلط غو لو ت
پایگاه اطلاعاتی و کاربردی شایگان
حفاظ
اس ام اس خنده دار . اس ام اس روز
فقط من برای تو
یادداشتهای روزانه رضا سروری
ریاضیات
عشقی
امام زمان (ع)
.:؛ حقوق و حقوقدانان ؛:.
پایگاه شهید کریم مینا سرشت
سه ثانیه سکوت
داستان نویس
جوک و خنده
دهاتی
دکتر علی حاجی ستوده
ماه شعبان
fazestan
عسل....
عاشقانه
هر چی بخوای
چـــــاوش ( چه خبر از دنیا ؟؟؟؟)
anzalichi
عاشق تنها....
آریایی
جوادقدرتی..خوش آمدید..javadghodrati..بفرماییدچایی..نظریادت نره..
یه دختر تنها
از ایلجیما خوشگل تر؟؟؟
تنهایی من
امین نورا (پسر سیستان)
عکسکده
تو میتونی !! اخبار جنبش دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ اس ام اس جک
..:: پایگاه خبری لک نیوز ::..
دکتر علی حاجی ستوده
اخرین نفس
علوم رایاته
فقط خدا
لوگوی دوستان
خبر نامه
 
وضیعت من در یاهو